Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

ULB (2)

VIVES (2)

UCLouvain (1)

VUB (1)


Resource type

book (4)


Language

English (2)

French (2)


Year
From To Submit

2017 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
International survey of research university faculty : trends in grading & student attendance.
Author:
ISBN: 1574407309 Year: 2017 Publisher: [Place of publication not identified] : Primary Research Group Inc.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The study presents data from a survey of 500+ faculty from more than 50 major research universities about the grades that they are assigning, trends in average grades awarded and student attendance levels, pressures for or against grade inflation, the efficiency of the grading process, the role of incompletes and withdrawals from class, and other factors and issues in grading in research level academic institutions.


Book
Évaluer au collège
Authors: ---
ISBN: 9782240042781 2240042788 Year: 2017 Publisher: Futuroscope : Éditions Canopé,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Propose des pistes de réflexion et des idées afin de contribuer à la refondation de l'évaluation au collège à travers une analyse de l'utilité de l'évaluation et de l'évolution des pratiques ainsi que le développement d'aspects concrets des solutions proposées". Les auteurs interrogent les pratiques d'évaluation des apprentissages au collège, et en proposent d'autres afin d'engager les élèves à progresser (source : Electre).


Book
La société du concours : l'empire des classements scolaires
Author:
ISSN: 16369440 ISBN: 9782021350258 2021350258 Year: 2017 Publisher: Paris : Seuil,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Que ce soit à Polytechnique ou dans l'émission " Top Chef ", le concours s'est imposé comme la principale mesure du mérite individuel. Avec ses méthodes : épreuves, jury, hiérarchie. Et avec ses corollaires : compétition, stress, inégalités en tous genres. De l'ENA à Oxford en passant par le Gao Kao chinois, ce mode de classement ne cesse de favoriser la reproduction sociale. Pourtant, il s'est diffusé à de nouveaux espaces, bien au-delà des grandes écoles. Pour répondre aux critiques qu'on leur adresse depuis un demi-siècle, les institutions d'élite ont reformulé leurs modes de sélection, mais sans toujours en modifier la nature. Ainsi se perpétue la société du concours, avec sa frénésie de sélection et sa mise en concurrence généralisée. Nous en sommes à la fois les produits et les victimes.


Book
How to use grading to improve learning
Author:
ISBN: 1416624090 9781416624097 9781416624073 1416624104 Year: 2017 Publisher: Alexandria, Virginia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book guides educators at all levels in figuring out how to produce grades for single assignments and report cards that accurately communicate student achievement of learning goals. It explores topics that are fundamental to effective grading and learning practices, including acknowledging that all students can learn, supporting and motivating student effort and learning, designing and grading appropriate assessments, and implementing learning-focused grading policies.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by